Laatste publicaties
- Door Anoniem op 24 nov 2021
Forum 03 | Bouwkunst
Door Anoniem op 24 nov 2021Januari 2013
Forum 05 | Werken aan andermans werk
Door Anoniem op 24 nov 2021Forum Amsterdam, Ton Schaap
Door Anoniem op 24 nov 2021Deze uitgave stelt het ‘auteurschap’ in de stedenbouw aan de orde, in dit geval aan de hand van de stad Amsterdam. De praktijk van stedenbouwkundige Ton Schaap start medio jaren tachtig van de vorige eeuw. In die tijd bevindt de stedenbouwkundige discipline zich in een crisis.
Forum Den Haag, Maarten Schmitt
Door Anoniem op 24 nov 2021De afgelopen tijd is hard gewerkt aan deze tweede in een reeks Forums over het auteurschap in stedenbouw. Was het vorig jaarde beurt aan Amsterdam en Ton Schaap nu staat het werk van Maarten Schmitt over Den Haag centraal.
Lustrum AetA 25 Seoptember 2021 in buitenplaats Doornburgh BEZINNING EN HERDEFINIËRING VAN ONZE TOEKOMST
Door Paul Vlok op 10 Feb 2021Ga naar agenda en klik opnieuw op de Lustrum aankondiging.
Schrijf je vervolgens in. Tot ziens in Buitenplaats Doornburgh.
Ben Loerakker, ‘n buiten ‘gewoon’ mens
Door Jan Bakers op 9 Feb 2021Ben Loerakker, ‘n buiten ‘gewoon’ mens. Mijn eerste ontmoeting met Ben Loerakker vond plaats op ‘n koude novemberavond in 1985...
Online Architectuur Quiz zaterdag 6 maart 16.30-17.30
Door Paul Vlok op 3 Feb 2021Wie was de eerste vrouw die een Pritzker Prize won? Wie maakte de tekening voor de cover van Delirious New York? In welk jaar richtte AetA de Academie van Bouwkunst op?
Filmverslag excursie Nairobi
Door Janfrans van de... op 18 jan 2021De Reis
Een compacte reis naar Nairobi, een stad die wij van vele kanten gaan bekijken. We hebben een programma van één week opgesteld dat naast bezoeken aan interessante gebouwen ons de stad als geheel leert kennen.
Sfeertekening
Reisverslag Milaan
Door Paul Vlok op 24 dec 2020Mijn plan om een AetA studiereis naar Milaan te organiseren ontstond uit het idee mijn enthousiasme voor die stad te delen. Zelf ben ik er inmiddels al zeker tien keer teruggeweest en ken inmiddels ook locale architecten.